lördag, december 19, 2009

Idag har det...

...varit både kallt om kinderna och snöat i massor. Vi har varit ute och köpt en gran.... brukar vi göra på söndagen innan julafton men idag fanns det några fina exemplar vid "våran gamla mack" så vi slog till. Granen på bilden har jag lånat från nätet. Vår gran är SMAL och inte så himla lång.... vi har lite trångt i vardagsrummet eftersom Mats och jag sover där, men det går om man fixar till det lite. Det är trots allt inte så himla många dagar som granen ska stå där. Och naturligtvis kan vi INTE hoppa över granen, då blir "gossana" jätteledsna. Det ska vara en "riktig" gran..... det doftar så gott!
Så ikväll har jag sytt lite... tyvärr kan jag inte visa eftersom det är en "klapp" till någon som kan tänkas läsa min blog. Har oxå slagit in små paket till både mormor och farmor....(ofarligt att skriva, ingen av dom har dator). Dammsugit vardagsrummet men inte torkat golvet än. Tänkte göra den när allt är helt klart. Imorgon ska jag försöka få till lite köttbullar sen ska jag städa i köket oxå, (phu kommer man att orka fira jul tro?). Tänkte ställa undan symaskinen ett par dagar så att vi kan använda HELA köksbordet.... det har vi inte gjort på ett tag...har ju haft lite att fixa med. Blixtlåset i Jonas jacka får vänta tills efter jul, det är ändå för kallt för den jackan....! Nej nu måste jag lämna stolen.... skulle plocka undan..... och fortsätta att slå in paket om det finns nåt kvar...?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar