lördag, januari 16, 2010

Ingen latmask här inte.

Nu börjar det bli färdiga alster av det jag påbörjat.... ... Här är pannbandet som en fotbollstjej beställde, det blev ingen text på bandet. Det är snyggt med bara vitt oxå.
Sen har jag gjort 2 alternativ till Tussemaja.... det var lite svårt att få tag på vaxad duk i brunt ..... de svarta "lapparna " är sydda på vaxad duk. Det är lättare att limma fast på väskorna. Här är ett slags mjukt galon/ fusk skinn och en markisväv.
Här är Tessans nanmnlapp...


..och här är Lenes "lappar" . Det är jättekul att fixa med dessa, roligt med de olika typsnitten. Jag försöker utgå ifrån önskningar om hur bokstäverna ska se ut och sen om det är möjligt gör jag mönster och kan visa beskrivningarna här när jag fotat dom.



2 kommentarer:

  1. Båda ser ju kanon ut! Jag har ju även en svart väska så den ena kan ju passa på den :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    VAd kul att du hittade till mig och vill följa min blogg, på så vis hittade ju jag till dig och kan följa din!! =)
    Snygga typsnitt, vad har du för maskin eftersom du broderar?
    Kram

    SvaraRadera