tisdag, februari 23, 2010

OS mössa!!!!!

Nu blev det så att min äldste son ville ha som alla andra.... en OS mössa. Okej, visst, jag ska försöka... har inte fått tag i garnet som ska vara till men det löser sej nog. Jag har provat med ett garn som jag köpt i garn närbutiken, det repade jag upp.... blev lite klumpigt. Sen åkte jag till citygross.... ..ja dom hade några nystan av det blåa, vita och svarta garnet som kan passa. Det är inte rätt sort men det stämmer bra i grovlek. Nu har jag då kommit på att det inte stämmer så himla bra.... tror inte att mössan är virkad i fasta maskor som det står i mönstret från lokaltidningen. När jag har suttit och virkat framför tv:n och titta på mössorna där så ser det ut som om de är virkade i halvstolpar.... hmmmm jag ska nog repa upp och börja om... provar med dom maskorna.
Det som syns på bilden är fasta maskor... det ska nu repas upp (igen, har repat en gång redan).
Jag vi får väl se imorgon hur arg eller glad jag blivit, beroende på resultat.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar