måndag, augusti 23, 2010

Då har skolan börja!!!!

Här är han... den lilla tuffingen som idag börjar i första klass.... läxor kommer, inte tid för så mycket fri lek på skoltid... det är lite synd tycker Jonas. Men man kan nog lära sej en hel del oxå!!  Förståndig liten pojke.


Vi väntar med spänning på vilka böcker som kommer hem och ska "kläs" in med bokpapper....
Jag har varit föräldraledig idag (liksom förra måndagen) pga skolstarten, det har varit jätteroligt att vara med i skolan men efter skolan vill Jonas hellre vara med kompisarna. ( konstigt, eller??)
 
Och eftersom det är måndag och skolterminen  har börjat igen så gör vi det oxå. Vi börjar med våra sy kvällar igen!!!! Så då har jag kommit igång.....

..två väskor/kassar blev klara ikväll, konstigt att det går bättre när man är fler som triggar varandra att sömma lite. Det är riktigt roligt igen.
Jag har ett par kassar till att slutföra men det hinner jag så småningom....vi har ju bara börjat på terminen.


3 kommentarer:

  1. En sådan fin skolpojk! Hoppas det blir goda år för honom!

    SvaraRadera
  2. Det är en speciell dag att börja skolan. !! Jag tror att alla minns den. Imorgon börjar ett av mina barnbarn i ettan. Som lärare vill man ju att de ska tycka det är roligt att gå till skolan. Det är en av huvuduppgifterna tycker jag. Lyckospark till alla skolbarn från Eva

    SvaraRadera
  3. De växer så fort de små liven!

    SvaraRadera