söndag, november 28, 2010

Jag ser det snöar, jag ser det snöar....

..och det är väl kul!!! Här hjälper vår kära granne till att skkotta en gångväg fram till vår fågelmatare. Albin skottade igår men det kom så mycket ny snö att grannen blev tvungen att hjälpa oss  : )
 Nu blir det lättare att komma fram och fylla på så att våra små söta fåglar får lite mat och att vi får nåt roligt att titta på.
 Och eftersom grannen var så snäll så hade jag turen att kunna sitta vid symaskinen....
 Ett örgott som ska ges bort i julklapp ( tror att det är "säkert" att visa) Jag är inte så duktig på språk men jag vet att det är nåt vackert jag skrivit... har kollat översättning. "Älskar att se vackra drömmar"
 Sen blev det kalas hos "vår" lilla 5 åring.. efter det så hann jag sy lite till... Mickro är en helt underbar lite krabat av rasen Pomeranian, (klein spitze) el dvärgspets..."kärt barn har många namn"
 Den här kudden ska pryda en soffhörna.... det vet jag .....
..Och rätt som jag satt och sydde kände jag mej väldigt iakttagen... ett rådjur alldeles utanför fönstret... jag bor i stan!!!! Rådjur ska vara i skogen!! Men han/hon blev väl sugen på fågelmaten som stod på en bricka.... jag har en fågelmatere i trädet utanför och sen brukar jag hälla lite flingor som ingen vill äta upp typ fullkornsflingor och flingor med frukt i... tydligen är det inte bara kråkor och skator som gillar sånt.... Man ser ögonen i blixtljuset....

Kram

8 kommentarer:

  1. tycker det är härligt att se rådjuren fast man bor i stan :)) här har vi även både hare och mikkel räv som strosar rundt knutarna :) kram

    SvaraRadera
  2. I den kommunen jag jobbar i ser vi titt som tätt rådjur springa över vägen och in i trädgårdarna och leta mat. Lite farligt för både djur och människor.
    Ha en bra början på nästa vecka!

    SvaraRadera
  3. Tänk att få vara din granne och få så fina saker! =)

    Kul att du gillade min mössa. Mäste försöka kika på din sjal också....om jag hittar den.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj det där ska jag visa gubben min....ett rådjur där du bor !!!! Här letar jägarna förgäves efter rådjur i skogen, men de håller sig undan. Gu´vad snö ni också har !!! I november !!!!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Förstår om du blev lite överraskad över en sådan "fönstertittare"!

    SvaraRadera
  6. Ja du,Lilla-Syz!
    Underbart med snö! :(
    Vi blev så gott som insnöade igår. Kom ingen plogbil förrän vid halv 10-tiden i går kväll.
    Vi blev lite oroliga för hur vi skulle komma ut till stora vägen i morse. Men det gick bra! Vi fick nog en 35-40cm igår!
    Pojken är nyklippt. Han fryser!! :) Gå in på "Min vovveblogg! på min sida så får du se ett par bilder på honom.
    Kram//syz

    SvaraRadera
  7. Jag har oxå rådjur på tomten imellan åt. Dom e så fina. Jag bor inte heller på landet utan i en lite by håla.
    Oj så mycket snö. Vi fick ca 10 cm och det tycker jag räcker.
    Ha det Kram

    SvaraRadera
  8. Ojoj, jag hade nog blivit bra rädd! Men kommer den så nära så är den nog bra hungrig, inte så lätt för dem med all snön, kanske.

    SvaraRadera