lördag, december 25, 2010

Juldagen är en lugn dag!!!

Med massor av tv.... och godis!!!
Men först så åkte Albin och Mats tillsammans med kompisar och kollade in rean.... efter 1,5 timmar kom dom hem igen. Inget handlat .... men massor med människor ute för att ev göra några "fina" klipp.
 Själv var jag hemma, kvar i sängen!! Tog lite sovmorgon.... sen en god frukost. Sockorna blev färdiga efter frukosten, framför nån film på tv:n.... sen blev det pulkabacken med Jonas, tyvärr fanns ingen annan där.... men Jonas och jag åkte och hade roligt iallafall.
 När vi kom hem blev det lite film till... och nya sockor.....garnet fanns i mina gömmor och mönstret är lillalovikka sockor. nu har jag bara "tån" kvar. Efter maten som bestod av skinka , "mina" köttbullar , prinskorv, potatis och sill blev det mera film.... mycket tecknade filmer har dom på tv:n... så vi kan alla se tillsammans.
 Under tiden äter vi skumtomtar ........
och knäck ( jag har inte kokat själv). Just nu ska Jonas och jag titta på "Natt på museet", Mats jobbar och de "stora" gossarna spelar sina nya spel och en kompis ska sova över..... ja, som sagt en lugn juldag!!!

Karm

3 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker nästan att juldagen är bäst...Vågar man säga så? Lugnt och skönt, sovmorgon, inga krav o ingen stress, alla pysslar med sitt, vi brukar spela spel och äta godis, kort sagt MYS.

    SvaraRadera
  2. God Fortsättning på er!
    låter som om ni hade det roligt i snön,
    här töar det, men det glädjer mig, van som jag är vid regn och milda vindar!
    hälsningar
    liz

    SvaraRadera
  3. Juldagen är det tillåtet att ligga läääänge, gå omkring i morgonrock läääänge. Det är en riktig jättemysdag !!! Precis som du haft det. Kram Eva

    SvaraRadera