onsdag, februari 23, 2011

varför glömmer jag alltid...eller ibland???

ja, naturligtvis glömde jag kameran idag när vi var på familjedag på rosvalla, sportanläggning. Jonas har haft roliga funderingar och vi har diskuterat väldigt mycket både vad gäller polisen, brandbilen och friidrott. Jonas kollade in i och provsatt i polisbilen, kollade hur många tjuvar det får plats i baksätet och var polisen ska sitta om tjuvarna åker med. Jag frågade om han trodde att man kan sätta 3 tjuvar i baksätet ..jodå det tycker han nog...det finns ju 3 bälten. Polisen kan sitta fram eller så kan man ha 2 tjuvar i baksätet om polisen kan sitta i mitten så att tjuvarna inte bråkar. Funderingarna är många...i brandbilen fanns det mycket slang, var har dom vattnet....och hjälmarna varför hänger det en sladd från dom ? Kan man prata med nån i hjälmen eller kan man lyssna på radion medan man sprutar vatten på elden...? När vi kollat klar på alla bilarna så gick vi in i multihallen för att prova på lite friidrott...längdhopp, ganska kul.... stavhopp...svårt och jobbigt att lyfta sej själv. Löpning...kul...benen gick så himla fort...och lite häcklöpning med start från "block". Avslutade med korv och festis sedan ritstugan och ballonger. Innan vi skulle gå hem tog vi en glass och kollade när det spelades bowling. Våran dag blev jättebra trots kylan ....-15 grader.
 På kvällskvisten fick jag lite tid för stickningen...framstycke nr 2 är klart!!!!
Så det är bara att fortsätta...nu har jag lagt upp för båda ärmarna...hoppas att garnet räcker....

Imorgon blir det nog skridskor på rosvalla,,,,Jonas gillar det , kanske storebror oxå vill följa med....?!

Kram

5 kommentarer:

  1. Härlig dag och många goa frågor.
    Jösses vad snygg den blir. Skall bli kul att se den färdig.
    Godnatt

    SvaraRadera
  2. Vad fin din kofta blir !! Vilket pilligt mönster !!!
    Ser du vår blåa bil susa runt i Nyköping så är det mannen min som pendlar mellan lasarettet och Ox-sund. Det är ganska illa nu !! Kram på dig !! Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken innehållsrik dag ni fick!
    Kul att du har blivit följare hos mig, Välkommen! Lägger till mig som följare hos dig också. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag ni hade igår.
    Och din kofta blir jättefin och jag håller tummarna för att garnet räcker.
    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  5. Oj då, fyller du år nu ??? Jo mannen är det okej med, men hans pappa ???? Få se hur det går. Kram Eva

    SvaraRadera