lördag, september 24, 2011

Idag har vi haft kanonväder....

solen har funnits på himlen HELAdagen och det har varit varm och ljuvligt ute.
 Vi åkte på höstmarknad till Ökna, en gymnasieskola med inriktning skog och jordbruk ( kanske nåt mer, men jag är lite osäker, finns så många olika inriktningar och specialkurser) Vi klappade kor, får, hästar och kollade på ormar, spindlar möss, kaniner, råttor...name it...
 Traktorer, vagnar, stora gräsklippare och en massa annat .... Tidigare år så har dom haft "kosläpp" på våren men till i år blev det hösten som blev deras nya grej. Mycket trevlig!!! Och som sagt vilken tur med vädret !!!!
Senare på kvällen när allt lugnat ner sej lite och kroppen vill komma till ro...blev det lite stickat på min vante....

Kram

4 kommentarer:

  1. Här har det också varit underbart väder och det firade jag och gubben med att åka till ett stort köpcentrum i V-ås och handla. ;-)
    Säger som jag sagt förut: du är jätteflitig!
    Ha en skön söndag önskar Paradiset Kaos!

    SvaraRadera
  2. Den vanten gillar jag, både mönstret och färgerna (mina färger).

    SvaraRadera
  3. Oj, vad mycket fint det fanns här!!! Hamnade här av nyfikenhet (Och en liten "vill ha" känsla) Träffade Emelie (från Fina Rossinas Kennel) i dag, och fick se hennes fina fleece jacka, som du broderat på, "live". Nu har inte jag någon kennel, men två gulliga berner tjejer ;-) Min fråga är nu, så klart, om du skulle vilja brodera något, på en jacka till mig? En berner och namnen på flickorna. Du kan väl fundera på saken.
    Kika gärna in till oss :-)
    //Susanne

    SvaraRadera
  4. Här har det varit ett härligt väder också, men jag har suttit/legat inne nu i fyra dagar och försökt att hämta mig IGEN från min förkylning som kommer och går i olika faser...12 timmar per dygn har jag sovit - kännt mig som en björn som gått ide!

    Men jag blev galen av allt fint du stickade ur Solveigs vantbok så jag slog till och började på ett par muddar med utgångspunkt från hennes "Fälltäckevantar"....visar dem snart
    ;-))
    Ja jag tycker det är bra med den stretchen emellanåt - jag tycker faktiskt att det hjälper. Så är det ju med all gymnastik egentligen....

    SvaraRadera