onsdag, oktober 05, 2011

Jag har fått "gräva".......

..i min "nya" garnpåse!!!! Och då har jag valt jordfärger....
som brunt, mörkgrått och ljusgrått.... och heter Fair Isle!! Jag väntade bara på att få hem garn som jag tyckte passade dessa vackra vantar....Jodå tummarna är klar på "västerbotten" men jag har inte fästat alla trådarna än...(fy på mej, men jag var bar tvungen att få börja på vantarna).

Sen har jag lämnat in min cykel till reparatören idag ...när jag äntligen kommit riktigt igång med cyklingen så knasar det till sej...bromsarna gnisslar och "fastnar" så att man får trampa ihjäl sej i nedförsbacke... nedförsbackar ska ju vara dom bästa att rulla i..eller..?! Men jag får nog hem cykeln på fredag igen...hoppas jag, Så jag kan cykla igen nästa vecka. Det har varit så skönt cykelväder trots att det blåst lite...morgnarna är ljuvliga att cykla till jobbet, kanske att det har lyckats blåsa upp till hemfärden men det gör inget.

Kram

3 kommentarer:

  1. Du har drabbats av vantviruset ;-))

    SvaraRadera
  2. Fick en annan vantbok på posten idag! Mönster med Magic Loop. Har du testat? Jag hade INTE gjort det! Funkar nog om stickerskan kan komma ihåg vilken vante som är vilken!!! Det blir nog lite repa innan sängen!!! Stickar du vantarna i Alpacka??? Snyggt var det iaf!!!
    kram

    SvaraRadera