tisdag, januari 31, 2012

Utredning pågår!!!!

JA, nu blev det bara så...att det är dax för en liten utredning...av mitt garn!!
Jag är inte riktigt överens med att sticka från tån och upp....jag har gjort två par tidigare och dom blev riktigt bra men den här gången är det lögn i h.##*..te att få ihop det så jag blir nöjd...jag beslutade att göra ett par vanliga ...från skaftet och ner till foten...men jag ska använda samma mönster som jag tänk  ( se tidigare inlägg). Så jag har lagt upp på rundsticka båda sockorna och stickat resår i kanske 6-8 varv. Jag har oxå börjat med lite mönster men måste tänka "uppochner". Jag börjar med en mönster bård i ovankant...kanske lite hjärtan på skaftet och ev motivet på foten som jag tänkte tidigare....
fortsättning följer i trasslet!!!!!

5 kommentarer:

  1. Känner igen det där med trassel. Hoppas det löser sig. =o)

    SvaraRadera
  2. Det är tillåtet att svära när man har garntrassel. Jag hade det med lingarnet, helt hopplöst. Hoppas du får ordning på ditt garn. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Har aldrig lyckats sticka från tån och upp så att det sett snyggt ut!
    Mycket garntrassel har det blivit som jag har "matat" soppåsen med!
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är snart klar med mina tå upp sockar och jag förstår inte vitsen med att sticka åt det hållet. Hoppas du trasslar dig ut ur härvan :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Både tå-upp och magic loop, imponerande! :)

    SvaraRadera