söndag, februari 05, 2012

Skitkallt i morse, lagom pigg och temperaturen på väg....

neråt igen...kan det blir bättre????
 Visst kan det!! Idag har jag stickat lite...min älgsockor är klara!!! Flera gånger har jag stickat om dom....
 senast igår repade jag upp skaften och idag har jag alltså stickat skaften på sockorna...gjorde lite hjärtan och avslutade med färgad resår...om jag är nöjd?? Absolut!!!!
Ett roligt mönster att sticka, inte så svårt och det passar till en massa saker..vantar, sockor och tex mössor...bara fantasin sätter gränser.....
Nästa  projekt blir ett par sockor i barns trolek typ 33-34 tror jag ...jag har ett mönster med spindlar på...som jag hittat på nätet. Jag ska nog använda spindeln på foten eller kanske på skaftet...får se lite hur många maskor jag ska ha...Jonas ska på kalas igen och den pojken har redan fått en personlig handduk så jag får hitta på nåt annat.... Kanske inte pojken blir så glad ...(men hans mamma kanske blir). Måste kolla igenom garnlagret om jag har nån häftig färg som passar...Jonas får väl vara med och bestämma.....

Kram

7 kommentarer:

  1. "Hejiga strumpor"
    Hade nog inte sett vad de föreställde innan!
    Hoppsan!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du är nöjd. De är verkligen roliga.

    SvaraRadera
  3. ÄLGSOCKOR !!!! Det vore nå´t för min man !!
    Häftiga ! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Hihi vilket charmigt mönster =D

    SvaraRadera
  5. Härliga sockor. Gillar färgvalet oxå! Mönstret har jag set tidigare på mössor, men absolut passar det på sockor oxå!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Sokkene var kjempekule.
    Helt herlig :-)

    SvaraRadera
  7. Jättefina älgsockor! Akta dig till hösten bara när jakten drar igång :)

    SvaraRadera