lördag, mars 24, 2012

Det var en gång.....

...en pågående tröjstickning...men året gick och tröjan...eller var det luften som gjorde det???
Att tröjan minskade i vidd....eller att "volangerna" (ett uttryck jag fick mej tillsänt i en kommentar) som blivit lite, lite större???!!! Ja inte vet jag hur det var...men iallafall så är det ingen tröja längre... utan fint uppnystade nystan. Det som tog ett år att sticka repade jag upp på en stund en lördagkväll...nu får jag hitta nåt annat att sticka...jag vet inte riktigt vad men en snygg kofta hade varit bra...får nog kolla runt lite och se om jag hittar nåt..annars får det bli sockor till hösten och kanske ett par vantar oxå...för färgen är den vackraste tänkbara!!!! 
 Nu ska vi inte glömma att "ta bort en timme" inatt... det blir en timmes mindre handarbete...det får vi väl ta igen i höst....när det blir åt andra hållet...

Kram

3 kommentarer:

  1. Men...
    Inte kan dina volanger ha blivit så stora?

    Bettan jag funderar på hur du kommenterar hos mig. Väldigt många andra och speciellt de som har egen blogg kan jag svara direkt i min mail utan att andra kan se mitt svar. Skulle gärna göra det med dig också.

    Kram
    Maja

    SvaraRadera
  2. Men då, syster yster!! Jag sa ju att tröjan kunde ha hamnat hos mig istället! :)
    kramizz

    SvaraRadera