onsdag, april 04, 2012

Handla påskmat.....

..har vi gjort idag...det är inte så lätt minsann, alla gillar olika saker.....vad ska vi köpa hem så att alla får nåt gott på sin tallrik i påsk? För påskmat vill vi ju ha!!!! Ägg, köttbullar , sill...vad mer...räkor, nån annan sill, prinskorv...och påskmust... ja listan kan göras hur lång som helst. Men nu blev det så att var och en i min familj fick välja EN sak som man gillade bäst...och jag tror att vi får ihop det jättebra ...vi ska ha kompisar på besök och dom har oxå favoriter...så med deras hjälp blir det alldeles perfekt!!! God mat och trevligt sällskap!! Kan man begära mer...ja, det förstås...att påsktuppen kommer och lägger ägg!!!!
När vi handlat och ätit hann jag sätta mej med stickorna en stund...nu är framstycket klart. Så om jag hinner imorgon får jag börja på nästa framstycke.....( om jag inte börjar med ett par sockor..).

Kram

3 kommentarer:

  1. Fattar inte hur du hinner allt, som vanligt!!!
    Din turkosa blir snygg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du är flitig!
    Här är det lite trögt på stickfronten...men ett par sockar är på stickorna i alla fall.
    GLAD PÅSK!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. Har du raketbränsle till stickorna??
    Låter som ni får en fin helg...
    Glad Påsk!

    SvaraRadera