torsdag, maj 24, 2012

Denna tråden den ska....

..vandra från en tröja till den andra....
..låt den gå, låten gå låt den aldrig stilla stå. 
Fint ellerhur..? Ni hörde väl att jag höll tonen : ).
Nu har jag kommit igång och en bit på väg, det var 6 ränder gjorda på den andra tröjan både fram och bak plus en rand i halva stycket...Nu har jag redan hunnit 2 ränder på "nya" stycket.... Så ju färre ränder på den gamla desto mer har jag gjort på den nya....
Aldrig ge upp....!!
Och dessutom beställde jag lite, lite mer garn på nätet idag (fy på mej)  13 nystan Alpacca från garntjänst...- 30%. Kunde bara inte låta bli att fylla på förrådet lite. Till kommande vantar ur vantboken  som jag tänkte börja på i höst när det är småkallt och dax att börja med vackra mönsterstickade vantar.

Kram

1 kommentar:

  1. Vad långt du kommit allaredan! Det är när det krånglar sådär som jag brukar ta en "paus" med stickningen, en lååång paus...Tur att andra inte ger upp lika lätt!
    Det är bra med ett välfyllt garnlager :-)

    SvaraRadera