tisdag, maj 15, 2012

Hämta grejer och lite ....

...stickat.
Ikväll var jag hos syster dotter Jenny och hämtade lite som jag beställt...bild kommer så småningom. Det är så bra att vi kan olika saker för då kan vi hjälpa varandra.
 Men  eftersom Albin önskade sej en Pippitröja och jag blev lite sugen på att sticka en sån till honom ....så åkte jag till garnaffären och kollade efter garn. Jag hittade det som vi skulle ha.
Nu är ju inte min tröja färdig riktigt än...men jag kunde bara inte låta bli att börja på Albins tröja, det är något roligare. Jag får sticka lite på  den ena och byta till  den andra när det passar... Resåren är gjord på Albins tröja och jag har börjat med ett slätsickat varv...Jag stickar båda styckena samtidigt på rundsticka så blir det bara räta maskor, vilket underlättar lite och dessutom blir det snyggare.

Kram

3 kommentarer:

  1. Stickningens Duracell!
    Fantastiska Bettan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att Albins tröja är roligare ;-)
    Meen, vad smart, att bara behöva sticka räta maskor!!! Pippi tröjorna är såå fina. Det hade jag själv som barn :-) Du också, kanske?
    Sv. Tackar! Joo, det är sennendrag vi ska träna, och tävla i..........hua, så nervöst!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt med en pippi tröja. Min barn har var sin. Helt underbart garn bara att släna det i maskin och tvätta. Just nu stickar jag en pippi mössa till Sofia också i det garnet blev så glad att Svarta Fåret hade kommit ut med en mössa också.

    Kram Hoffmandesign

    SvaraRadera