onsdag, juni 13, 2012

Igår blev det inget inlägg...

...för att det hände saker som jag inte kunde styra som jag ville med. Jag och mellan sonen satt på akuten till klockan var halv ett på natten...så då hade inlägget blivit idag och då kunde jag lika gärna vänta..
Nu är det så att sonen mår efter omständigheterna väldigt bra, tack och lov. Vi har migrän i familjen, jag har "vuxit" ifrån min, Mats har tyvärr sin kvar, äldsta sonen har migrän som debuterade när han var i 6 årsåldern, visst har det blivit bättre med honom och förhoppningen är att han ska "växa" ifrån sin migrän. Nu är det då mellan sonens tur...han hade sitt , troligen första stora migränanfall igår med syn och känsel bortfall samt sprängande huvudvärk. Har man inte haft det tidigare så blir man orolig, vi bestämde oss för att ringa akuten och kolla av med dom. Vi fick åka in och sen blev det provtagning och röntgen av hjärnan...blir man orolig som mamma?? Absolut!! Vi fick väl inga direkta svar på proverna annat än att om vi ville kunde vi åka till barnakuten 8 mil bort, kl 00.30. Doktorn ville inte ta nåt ansvar utan la det på mej som mamma...jag beslutade tillsamman med sonen som mådde något bättre att vi skulle åka hem. sagt och gjort, hem , en huvudvärkstablett och sedan isäng. Imorse mådde han som vanligt men väldigt trött. Inte så konstigt kanske. Sen ringde jag barn mottagningen och pratade med en underbar sköterska och lite senare en underbar barnläkare som förklarade var röntgen och proverna visade. INGENTING!!! Allt så jättebra ut, vi gjorde rätt som inte åkte till barnakuten...sonen har typiska symtom på migrän. Ja som sagt det ligger i släkten på både min och gubbens sida. Nu hoppas vi att minstingen ska klara sej..annars vet vi nog om vi tänker efter hur ett anfall kan se ut, det ser olika ut  i vår familj ...
 Idag har vi oxå hunnit med lite klippning...fina i håret vill vi vara i  sommar. Jonas får  lite färg i håret om han vill...
 rosa och lila blev det den här gången....
 mitt blev kort på ena sidan och kortare på den andra...nu behöver jag bara kliva ur sängen och "dra med fingrarna" så är frisyren klar!!
 Philip gjorde som förra gången, ett sommarsnagg... nu klarar vi oss typ 8-9 veckor till nästa gång, det blir lagom till skolstart.
 Lite sömnad hann jag oxå...jag behövde sitta en stund vi maskinen och sortera lite sen gårdagen. Ett par herr kalsonger fick ett broderi i rumpan....
"Stort är vackert"...sen kan man undra vad det är som är stort...?? Rumpan eller spindlarna i broderiet : ) Det är alltid skojigt att hitta nya saker att sätta roliga, personliga detaljer på.
..slutligen blev det ett par varv på pippitröjans ärm nr 2...imorgon blir det nog fler varv....vi ska på kalas först...

Kram

1 kommentar:

  1. Vad hemskt!
    Stackars grabb!
    Jag vet ju vad jag snackar om!
    Min kallas Komplicerad migrän och kan hålla sig i veckor!!! Jag avskyr detta! Skönt att allt var som vanligt idag för din grabb!
    Kallingarna var tuffa.
    Kram

    SvaraRadera