söndag, juni 17, 2012

Snacka om oväder...

...vaknade av en otroligt dundrande åskväder tidigt i morse, det fräste och mullrade som bara den...man tror inte det finns såna krafter i naturen, regnet forsade ner och jag funderade en stund på var jag befann mej nånstans...inte är jag väl vid nåt vattenfall eller??? Men det ordnar sej som alltid till slut, dagen slutade med sol och lite varma vindar.
Jonas var på kalas och det gick jättebra, födelsedagsbarnet fick en lite väckarklocka , penna samt en skrivbok ...nu är det bara att "träna" till skolstarten i höst. Väckarklockan alltså, träna på att gå upp när den ringer och kanske att komma i säng i lagom tid så man inte är så trött på morgonen när klockan ringer igen...

 Eftersom Pippitröjan är färdig så får jag göra nåt annat, min turkosa kofta då???? Nja, jag är inte riktigt nöjd med den, ärmarna blir inte riktig som jag vill. Jag får se hur det blir, kankse repar jag upp den och stickar nåt annat... Jag har iallafall tagit fram 2012 års vantkalender igen...nu är det mars.... Vanten heter Järvsö.
Jag tänkte att rosa och lila kan bli fint ihop. nästan som  blåbär och mjölk.... Det är ju så himla roligt att sticka dessa vantar och det finns 9 par till att sticka. Dessutom har jag beställt vantkalendern för 2013!!
Är man knäpp så är man... kanske jag kör en lite utlottning på nåt av paren....jag såg att jag haft 30 000 besökare, nåja jag väntar till jag vet vad jag har lust med...

Jag har lagt in dom "nya" stickade vantarna och sockorna här. som jag färdigställde igår.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar