måndag, augusti 20, 2012

En semesterdag , bara sådär...

..eller dvs inget fritids för Jonas och då blev det bara så. Vi har haft en jättebra dag!!
Först åkte vi till banken för att sätta in hans födelsedagspengar, han tyckte det var jättekul att sätta in dom i sedelmaskinen ( Banken har ju ingen kontant hantering längre så man får sköta saken själv) .
 Sen gick vi till garnaffärens om hade lite rea....sånt är kul!!!
Mycket kul!! 
Därefter gick vi till leksaksaffären och Jonas kollade runt lite och köpte sej en pistol med mycket ( o) ljud.... Sen blev det en glass och vila benen.....
  Cyklarna tog oss vidare till sys och Mixen , där handlade vi en sån här....Jonas ville prova att göra ett fint armband.... och varför inte??!! Jag kan tänka mej att köpa mer band och prova själv....
 Beskrivningen är på engelska ...men min sys är duktig på sånt...jag kollar in bilderna och gör så gott jag kan.
 Jonas valde 3 färger, blått, rött och vitt...mest blått. Jag blev väldigt imponerad över att han har fått "flätan" så jämn, det är jobbigt för ett par små händer att hålla lagom hårt hela tiden.
 Hela längden är 15 cm plus låsets längd....Låset limmade vi dit när vi kom hem...det får torka till imorgon så det kan provas sen.
 Morgonstjärna vantarna är snart klara...vä tumme är på plats....
..och höger tumme är påbörjad...

Kram

2 kommentarer:

  1. Vad duktig han är, din Jonas!
    Fast det klart, han har att brås på!
    Duktig mamma också!!!
    Vantarna blir SÅ snygga!!
    Kram
    Maja

    SvaraRadera
  2. Duktig kille med att spara. Min Fredrik har jobbat i 4 veckor i sommar som instruktör i Seglingen och han hade det jätte roligt.
    kram Hoffman

    SvaraRadera