lördag, augusti 11, 2012

Hjälpredans dag!!!

Så kommer det att bli.....
 Men först vill jag bara visa ett örngott som äldsta sonen beställt, han har gett det till sina kompisar som firade sin  förlovningsdag.
 Ja, vi får väl se vart denna kudden får sin hemvist..... hos H eller R.
Mina rensockar är färdiga...ja, ja ...lite trådar att fästa förstås...men jag tar det när/om det skulle regna nån dag.
 Och här kommer han...min hjälpreda!! Jonas ville ha nåt att göra ...och jag har ju repat upp en tröja vid nåt tillfälle...garnet ser ut som en pudel...Nu har Jonas vindat upp alla mina nystan i härvor....
 några fick jag göra själv, det blev lite jobbigt för armen....
 här är "krusgarnet".... 10 nystan av den grågröna färgen och 1 nystan av den gula...egentligen är den gula nästan 2 nystan...jag knöt ihop dom annars hade det blivit en lite plutthärva....
 har sköljt upp dom och hängt upp härvorna..... Kanske kan det bli lite fina vantar till vintern, Jonas gillar färgen.
                                       
 Sen fick jag börja på nästa par sockor...det turkosa garnet har oxå varit en tröja som jag repat upp....
...men jag tror att det passar bra till Fame trend garnet som jag använde till rensockarna....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar