lördag, augusti 18, 2012

Nu så...

..är mina sockor klara sånär som på att fästa trådarna.
 Men det gör jag väl nån dag när jag känner att "Nu är det dax att fästa trådar".
 Så då får jag börja på nästa projekt!!!! Kul, vantar..."morgonstjärna" ur vantboken av Solveig Larsson. Limegrön och ljus turkos, fantastiska färger ihop, det riktigt lyser om dom!!!! Bilden blir inte riktigt rättvis i färgen men detta vantpar kommer att blir urläckra!!
Dessa 2 nystan garn låg i min brevlåda igår...kommer från handarbetsklubben knittingroom....ska bli sockor...(så ovanligt) men jag tror inte det blir sockorna på mönstret..... beror lite på vad jag kan hitta istället...om jag hittar nåt annat fint sockmönster...... Först ska vantarna bli klara.

Fick lite sällskap av grannfrun ikväll...hon behövde lite hjälp med tumhålet på ett par fina torgvantar, sagt och gjort..vi fixade tillsammans till tumhålet, delade på en flaska vin och pratade lite...hur trevligt som helst.. Hoppas att vi ska hjälpas åt med fler tumhål....
Kram

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra sockor!
    Lite trevlig stickgemenskap är aldrig fel, just det där enkla att bara titta in till varandra (med en gnutta vin!) är ju extra bra!

    SvaraRadera
  2. Sockorna är jättefina! Vantarna ser spännande ut.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera