fredag, september 14, 2012

Vilken tur...

..att jag har en egen liten "garnbutik" tvärs över gräset. Och att det är just min granne som "jobbar" i den. Jag fattades lite garn till dessa vantar och visste nog att grannen varit i samma butik och på samma rea som jag....
 ..men vilka färger och köpt visste jag inte. Men tur som en tok har jag och hona ägde 2 nystan av den färg som jag behöver...Och jag har dom nu i mina ägor. Grannsämja?? Javisst!!! Ni blir mina vantar färdiga och grannen då...jodå hon kommer om hon behöver nåt ur mitt förråd, jag har lovat hjälpa henne med att sticka sockor, ja hon vill sticka dom själv men ha mej som rådgivare och om det trasslar sej så lovar jag  att hjälpa henne.
 Men garnet då, som jag beställde igår..har det kommit?? Jodå, när jag kom hem från jobbet idag så låg det en STOR påse i min brevlåda. Alla dessa färger fanns i den.
Ena mönstret, Törnen...
färgerna syns här, jag ska göra den i blått/turkos. Konstigt eller??!!
 och andra mönstret Lisa... ska jag göra i rött och mörkgrått. Men jag måste göra färdigt schersminen först innan jag får börja på nån av de andra vantarna...jag stickar väl på lite då...


                                                          Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar