söndag, januari 20, 2013

Lite beställning....

 ..blev klart idag. Det var lite komplettering som skulle fixas. Jag tror att det blir rätt så här.
 Samma färgton i namnet som på handduken, grönt på grönt och....
 grått på grått.

                                                 
Sen blev det vantarnas tur..detta går inte som jag vill...Ni ser väl hur STORT det blir????? Visserligen har jag ganska stora händer men...
..detta blev inte så bra. Och eftersom jag inte har tvättat Alpakka i maskin nångång tidigare så vågar jag inte riktigt prova nu heller....
Så då repar jag upp och gör ett annat par....Detta ska bli Rogaland, November månads vantar i Vantkalendern 2013, Ja jag vet att jag tjuvkikat lite men.....Jag gillar dom och tänker sticka dom! 

Kram

1 kommentar:

  1. Å nej inte kan du väl riva upp de vackra vantarna, och långt hade du hunnit också, fast med din hastighet på att sticka vantar så har du väl snart ett par nya klara. Jag är också lite feg att tova i tvättmaskin, brukar tvätta vantar i 30 grader ulltvätt och då tovar de inte. Provade en gång att tvätta virkade vantar i 40 grader fintvätt men från att ha varit en stor herrvante blev de en liten damvante och damvanten blev en barnvante. Hörde någon som sa att det är olika på olika tvättmaskiner, resultatet blir olika beroende på hur mycket man har i osv. så det verkar svårt att veta hur det ser ut när man är klar.

    SvaraRadera