lördag, augusti 24, 2013

Aningens lite trött.....

..är jag /har varit idag. Pojkarna, 5 st i ålder 18-19 år sitter och lanar, dom är väldigt skötsamma och trevliga men dom hörs lite, eller lite mycket ibland. Jag tror inte att dom hör sej själv men jag hör dom.... Nu ska dom lana en natt till, dom orkar säkert, det gör nog jag oxå. Jag är så uttröttad att jag troligen kommer att hamna i koma innan jag vet om det själv (haha) och då hörs dom ju inte ....
Har suttit lite vid symaskinen idag, en handduk som ska läggas i lådan för marknaden till helgen. Om jag hinner imorgon så syr jag ett par handdukar till ..bla gästhanddukar kommer det troligen att bli.
                                                
En beställd handduk som ska levereras.
 Lite fästjobb har jag oxå pysslat med....
 men det är lite kvar...får se om jag orkar med ikväll...ögonen håller på att korsas av trötthet.
 Lilla trådhögen....
..och den stora guldgruvan....mamma hittade en påse till med växtfärgat garn som hon överlämnade med varm hand till mej...en skatt att  "bita" i, undrar vad jag ska sticka....jag har ju många fina vantmönster i mina böcker som jag köpt bla Solveig Larssons böcker.....Vantboken och Vantar - inspiration från norr.

Kram

1 kommentar:

  1. Det där gillar dem...ungdomarna...att lana. det gör mina barnbarn också. Fast då är inte jag i närheten. Så fina hundhanddukar . Hoppas det går bra på marknaden. Här finns också växtfärgat. Undrar när jag ska ta mig an dem.
    Kram Eva

    SvaraRadera