måndag, december 30, 2013

Ibland får man byta.....

..och det gjorde jag idag...
Jag hade tänkt mej en lila/grå melerad Raggi tillsammans med det naturvita Raggi men se, det passade sej inte alls. Färgerna kom inte till sin rätt så jag fick göra en djupdykning ner i garnlådan...hittade ett turkos/brunt/grönt melerat Raggi som jag köpte för ett tag sedan..... Nu är jag nöjd med färgen... det kommer som sagt att bli ett par längre sockor, typ till knät. Stickor 4.5 mm...känns som att sticka med blyertspennor...klumpigt.. Jag är ju mera van vid 2,5 mm. Ja,ja det kommer att bli bra när det är färdigt. 

Slutet på 2013 närmar sej med stormsteg...hinner troligen inte färdigt med sockorna i år...får bli till nästa år

Kram

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt år, Bettan!
    Sockorna blir superfina!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Du som stickar så mycket sockor...Har du gjort twisted socks? Tycker de är så snygga. Men hittar bara mönstret på engelska och har bara lyckats få till skaften! En kompis som tycker sej vara bra på engelska mönster har även hon gett upp! ;-)

    SvaraRadera