tisdag, januari 07, 2014

Åkte förbi "min" garnaffär idag....

..förbi eller förbi, lika bra jag erkänner....
 min knit pro stick nr 2,5 mm är lite "glapp" i fästet så jag behövde en ny bestämde jag...tänk er , sitta och stick  och visp går den sönder...fasa.... så jag gick IN i garnaffären....
 naturligtvis hade Nancy lite REA...hur jag än försökte gå ut ...gick det inte så bra...jag kom hem med 4 nystan vit och 4 nystan svart baby sock garn, 2 nystan mellan raggi..och ett nystan step som jag ändå hade tänkt köpa tillsammans med min sticka.... Är jag hopplös eller hopplös...eller rent av garngalning...Imorgon kommer det troligen ett paket med lite gran från Garnkorgen till mej, som om jag inte har nog med garn...Fast det är bra att ha så man kan byta med nån om det behövs tex min granne, hon kan se vill byta till sej nåt för att få lite inspiration...eller oxå får jag inspirera henne att bli färdig med sina Rensockar.
Sockorna år på framfart....nu syns det lite vad det ska bli...renar. Jag har valt att använda mej av ett Opal garn som är melerat i kanonfina färger. Lite synd är det när det gråvita kommer fram och det blir en längre bit att sticka med...det syns inte så bra...men i det stora hela är jag väldigt nöjd....man kan liksom "skönja" renen.

Kram

1 kommentar:

  1. Livsfarligt att passera sådana affärer . det är som en magnet. Men du är ju så flitig så du är värd garnet.
    Kram Eva

    SvaraRadera