måndag, januari 20, 2014

Brevlådan....

..hade en påse till mej, en stor rosa påse...
 ..med lite garn i. Gick fort att få hem från garngalleriet. Lite komplettering....så jag kan sticka färdigt vantarna....
 Dom här vantarna...Jordis julehjerte. Vantstickornas januari /februari utmaning.
Dom här vantarna fick en ny ägare idag...min svärmor hade tappat bort sina andra vantar som hon fick för ett par år sedan, ledsen blev hon över det ...men idag fick hon alltså nya vantar att värma sina händer med och glad blev hon.

Sykvällarna har vi startat med...ikväll tog jag fram min overlockmaskin...den höll på att ge mej hjärtinfarkt och vredesutbrott.... Det är nog dax att lämna in den på en lite service...tror jag.  Jag vet inte hur många gånger jag fick trä om den innan det gick att sy, trådarna gick av hela tiden...det var inte bara samma tråd som gick av...nejdå ibland nr 1 ibland nr 3 osv.... När jag hade skällt och svurit ordentligt samt trätt om maskinen så helt plötsligt gick det jättebra att sy.... Men den åker nog in på service så fort jag får råd...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar