torsdag, januari 09, 2014

Jag har anmält mej till en kurs....

..i tvåändstickning. Det ska bli så roligt att få lära sej...
 ..man kan visst köpa garn på kursen men jag ville köpa nåt som jag gillar, kan tänka mej att dom inte kan ha så mycket att välja på det är ju lite svårt om man inte har affär...jag ska vara på museet och det är hemslöjden som håller i kursen. I alla fall så gick jag in till "min" garnaffär och kollade...jodå hon hade lite z tvinnat garn (tror det heter så) och några nya korta knit pro stickor  i metall fick jag också inköpt, lite svårt med trästickor kanske...dom kan gå sönder .. Åh vad jag längtar...Ja, ja jag ska gå en annan kurs innan i 5D embroidery programmet. Det ska också bli väldigt spännande.
Stickade lite på rensockorna...jag har redan nästa projekt i huvudet....Jag har bestämt mönster, tror jag...men inte färger.....
 
Kram
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Kul o sticka tvåändstickning som variation ibland. Men jag får inte upp tempot! Å fattar inte hur de förr kunde gå o sticka så... Hon som höll i kursen jag gick senast sa att hon stickade med s-spunnet garn o inte kunde se nån skillnad. Det säjs ju att det ska tvinna upp sej, men hon rekommenderade oss att själva testa. Nu har jag haft så många projekt för mej o det Z-spunna garnet jag har räcker ett tag till! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, även om jag inte stickar tvåändstickat sen när kursen är lut så måste jag bara få lära mej. Jag har funderat i fler år men inte hittat nån kurs på nära håll då jag har svårt att liksom ta mej iväg. Nu kommer kursen att vara på hemmaplan. Kram sytanten

      Radera
  2. Så kul att gå på kurs och lära sig något nytt. Jag bläddrar och bläddrar i studieprogrammen som kommit. Det finns mycket kul att lära sig.
    Trevlig helg.
    Kram Eva

    SvaraRadera