söndag, januari 19, 2014

Klart och skillnad.....

Nu är det på håret...klockan hann nog passera midnatt och bli imorgon....
 Nåväl, jag har stickar färdigt ugglesockorna och det är bara trådarna kvar att fästa...
Började på vantar...och kan inte räkna....tur att jag har lite garn kvar och kan göra flera vantar....
Vänster vanten är enligt mönster, rätt antal varv både hit och dit...höger vanten fick 8 varv för lite.... och jag tänker INTE repa upp detta garnet...då blir jag nog tokig. Det är lite luddigt och ibland har jag inte riktigt det tålamodet. jag stickar ett par till...och räknar rätt istället. Det roliga är att vantarna som blev lite "fel" inte är riktig samma färgställning...hoppas att det blir någorlunda "rätt" på nästa vanten...eller vantar... för jag måste nog göra en rätt och felräknad vante. Annars blir det ju inget bra....
 
kRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar