söndag, juni 29, 2014

Idag har Jonas äntligen...

..fått i sej lite mat!!! Huvudvärken finns kvar och tröttheten men han har ändå orkat lite mer än tidigare i veckan. Storebror Albin ville åka till Vingåker och handla lite kläder för sin första lön och frågade om inte vi kunde följa med. Albin ville inte åka ensam...Jonas ville gärna åka om det var så att vi kunde ta det lugnt och om han fick sitta och vila där det fanns möjligheter. Sagt och gjort vi åkte iväg och Jonas sov i bilen dit, fick sedan sitta en stund i kundvagn och när Albin handlat klart ville Jonas ha en korv med bröd innan vi skulle åka hem. Jag är så glad att han kunde äta och dessutom fick behålla maten i magen...Vi åkte till Norrköping därefter...som om det inte räckte med en resa...Men det var Jonas eget förslag...han ville åka till leksaksaffären i Ingelsta. Jo en lite present handlade vi till Jonas...han ska få den imorgon när vi har varit på lasarettet och gjort lumbalpunktionen, bara för att han varit duktig och för att vi tycker synd om honom när han är sjuk, dessutom så länge som han varit dålig. Gå med ständig huvudvärk i många dagar som ha har gjort kan göra vem som helst tokig. Jonas är så tålmodig! Min lilla skruttunge.
Eftersom det blev lite "åka bil" idag så kunde jag sticka lite.....till fästarlådan ska dom....

Och imorgon får jag sitta och vänta med Jonas på lasarettet så då får jag väl ha en stickning med mej....
Har lagt upp till ett par yogasockor..... 
Dax för sängen...ska upp tidigt ..

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar