söndag, februari 22, 2015

En skön söndag med massor av tid!!!!

Fållade yngste sonens kallingar och satte dit resåren, dom sitter helt ok men han ville ha en storlek större....
 så då ritar jag om det igen. Dom här passar ganska lagom just nu,  stol XS,  men nästa par blir i storlek S. Det blir nog riktig bra tror jag....
 Gjorde min "läxa" idag oxå och naturligt vis blev det lite "tok"...precis sådär som Helena sagt att vi skulle tänka på ....tänkte inte jag på. Får sätta mej och göra om mönstret vid tillfälle...men  har man inget annat för sej så får man räkna stygnen i broderiet själv.....
 När allt var klart så plockade jag fram mina fina tyger...klappade och fixade ....nu har jag klippt ut..3 par trosor och 3 eller 4 par kallingar...ska väl få till det imorgon hoppas jag....

Här kommer lilla troschocken som min kompis Tina utlyste häromdagen....Jag visar bilden lite längre ner i inlägget så kanske hon inte kollar och "skrattar", men dom är faktiskt kanonsköna dessa trosor. Och jag kommer att sy flera !!!!
Stickat några par varv på vante nr 2.. nu ligger jag lite i fas igen.... 
Februari är snart slut och jag är nyfikne på vad Mars har att erbjuda i stickklubbarna.

Imorgon är det ny väcka, vi kommer närmare våren, solen lyste faktiskt lite idag...jag blev alldeles varm när jag satt i köket och sydde....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar