tisdag, augusti 09, 2016

Har suttit vid symaskinen....

..idag....  ..och fixat ihop lite.....
..men symaskinen mådde inte så bra....det blev en blixtutryckning till Helena i Norrköping. Maskinen behöver ses över och är troligen färdig nästa vecka....
 Jag hann även sy lite på några par trosor innan jag fick ge upp.
 När man varit/är sjuk behöver man uppmuntras...min symaskin behöver lite tyg när den kommer hem...... så det blev en vända in på Olssons när vi ändå var på "plats".... 
Klänningstyg till mej.....
 ..ett till klänningstyg till mej.....
 ..och ett annat tyg till "nåt annat"....
Och eftersom  mina tummar inte hade nån lust att hålla i virknålen idag så fick det bli nåt nytt på stickorna.....Allersmönster på en liten kofta..... Nu hade ju jag inte rätt garn men jag hittade ett som jag tror funkar...jag stickar så får jag se hur det blir....

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar