onsdag, augusti 31, 2016

Vilken dag!!

Åkte hemifrån kl 7.45 i morse och kom hem...typ nu 21.45
En väldigt händelserik dag måste jag säga...en ny upplevelse fick jag oxå. 
Har varit hos optikern för att det var dax att beställa nya linser..... talar om att jag borde kanske göra en ny synkontroll...inget problem. Sagt och gjort...Nja inte är synen så tokig ändå men det är ju detta med xtra hjälpmedel...typ linser OCH läsglasögon....

Jag vill inte ha vanliga glasögon typ progressiva då jag känner att dom bara är i vägen, blir skitiga och skaver bakom öronen.....
Men, sa hon har du provat progressiva linser??? Nej det har jag inte...
Men nu är det dax!! Jag sitter just nu framför tangentbordet UTAN läsglasögon....och ser dessutom bokstäverna...på tangenterna...vilken inte fanns en chans att gör förut. 
Visst behöver jag vänja mej lite vid dessa, för mej nya linser. "Hjärna" måste viss lära om lite innan jag kan få hjälpen fullt ut....Och jag tränar gärna. Meddetsamma tyckte jag att det funkade jättebra...men att se "lite längre bort" få jag "jobba" på lite...
Nu hoppas jag att det ska funka fullt ut så småningom....

Första föräldramötet i Jonas klass gick av stapeln ikväll, verkar vara en jättebra klass. Jonas trivs och lärarna verka vara bra. 
Under tiden vi var i "klassen" var Jonas på en konsert och spelade...när allt var slut möttes vi upp och cyklade till "korvmojjen"....för kvällsmat....
Mums vad gott .
Så nu när vi kommit hem  blir det att mata fiskarna och lägga sej på lilla kudden så vi orkar upp imorron bitti...

Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar