tisdag, december 27, 2016

Utflykt!!!!

Med lilla maken och yngste sonen....lite söderut.....
 ...till Norrköping. Jag skulle bara fråga "min" symaskins expert lite, vi löste det som behövdes och fixar till det snart. Sen blev det en tygaffär...som hade lite fina tyger som jag blev lite sugen på. Jag skulle kunnat bli sugen på fler tyger men lilla maken sa ifrån, "älskling, du har ju massor av tyg hemma, du kan väl sy slut på det först". 
Ok sa jag ...
När vi kom hem hittade jag lite tyg som jag inte riktigt kommer ihåg när och att jag köpt...jag vet att det har legat länge...väldigt länge. 
Men idag passar det bra att ta fram för jag ska test sy lite...... imorgon får jag se om det funkade,....
 Av det "nyaste" tyget har jag klippt ut en liten klänning....Åh vad jag gillar detta tyget!!!!!
 Liten byxa med fot ska jag sy av detta tyget.....tror att det ska passa till klänningen....
Några varv på vanten blev det oxå....
Jag kan ju inte sitta för länge med syningen...lilla maken vill ha sällskap framför tv och film....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar