söndag, januari 22, 2017

En alldeles underbar helg!!!!

I Norrköping!!!!
 Vårat hotellrum där vi vilade fötterna lite när vi gjorde stan och köpte lite tyg.....sen blev det go`natt för att orka lördagens kurs.
 Efter en fantastisk hotellfrukost tog vi en promenad till Helena och hennes affär där även Fröken Ingrid ska hjälpa oss att förstå lite vad vi kan använda våra maskiner till....
 Plocka fram och ladda, lyssna och sätt igång.....
 Jodå, måste säga att det var riktigt kul att använda sömmarna på covern till dekoration på en 
T-shirt....
 Lördagens lunch...promenad till Lindahl för lite energitillförsel....
 ..tillbaka och sy på tröjan.....
 Oj då...hoppsan ...men det fanns  lite tyg som fröken Ingrid tagit med sej...jag ska väl inte dekorera en tröja precis men nåt fin kan jag nog sy av det här fina tyget...
Efter en lång rolig och lärorik kursdag gick vi ut på restaurang. maten smakade så jättegott!!!! Och vi hade så trevligt....men eftersom det är en kursdag imorgon oxå.....
 ...blev det en promenad tillbaka till hotellet där vi satte på tv:n och tog fram sticknningen en stund...bara för att liksom "rensa" hjärnan lite....
Söndag morgon , alltså i morse... blev det en god hotellfrukost igen sen checkade vi ut och tog bilen till den här dagens kurs.
 Idag blev det mycket med overlocken....hela väskan är syd med den....Och det måste jag bara säga att det är så bra att prova sej fram med sömmar och inställningar...Jag tror bestämt att jag hittat en "ny" söm som jag kommer att använda mej av vid lämpligt tillfälle,....rullfåll...
Baksidan av väskan blev prydd med olika sömmar från covern...lite kul måste man få ha...,
 
Lunch även idag...består av en macka med skinka, ost och paprika.....lite frukt och kaffe....
 Nya tag, mycket frågor och diskussioner om hur man gör, vilken blir enklast.....blev det  fint, funkade den sömmen för dej osv. Mycket frågor och många svar.
Dax för avslutningsfika, jag tror att vi alla är nöjda och glada samt väldigt trötta i huvudet...
Jag ska iallafall, när jag packat upp mina saker ...bara sätta mej i fåtöljen och slappna av... kanske det är något bra på tv:n oxå....

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar