fredag, februari 24, 2017

Fortfarande semester.....

..och vädret är skitblåsigt....inte så skönt att vara ute precis...men jag trotsade "makterna" och satte mej på altanen i lä med en kopp kaffe i solskenet. Smakade underbart!!!!
Så det blev starten på helgen.
 Jonas och hans kompisar sitter vid köksbordet (min syplats) och lanar så jag blev lite förpassad idag.... 
 Klippte  ut lite småsaker.... och satte mej i vardagsrummet där jag har ett litet bord...Kanske inte den mest bekväma syplatsen men det funkar....
Satte först knappar i lilla  baggydressen...
 ...sen sydde jag ihop en sommarklänning.....
 ...en liten baggydress till.....
och till sist ytterligare en liten  spmmarklänning... "jordgubbar med grädde på". Jag känner mej både nöjd och glad. Längtar väldigt mycket till sommaren gör jag oxå....
Handlade lite på bokrean gjorde jag med....
...egentligen behöver jag inga mer stickböcker...men jag kunde bara inte låta bli...
Kostade nästan gratis.
Nu får det bli sängen..... hoppas jag får en lite blund inatt...
man vet ju hur det kan låta med några tonåringar i huset.... som spelar dataspel tillsammans, fast dom skötte sej väldig bra förra gången.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar