fredag, oktober 27, 2017

Höstens syfestival är till ända för min del....

...det är ganska fullt här....
 ... men alla får plats!!
och g hittade lite rauma finull, det var "slut " i mon låda och behövde fyllas på lite . Nu kan jag fortsätta sticka ur senaste vantboken.... 
 Jag hittade, för mej, nytt garn från Novita... Tjocklek som tex regia, Opal och Step. Alldeles i min smak då jag gillar att sticka med tunnt garn....
 Jag hittade lite reflexgarn...ska bli mössa och vantar...det gäller att synas i mörkret.
 och lite nya tyger....har väl inte riktigt bestämt vad det ska bli....jag funderar och kanske kan sy lite när vi "flyttat" hem igen....
 Detta tyget tänkte jag sy nåt av till lilla barnbarnet...jag blev jätteförälskad i den söta renen....
 Av detta kan det troligen bli kallingar och trosor till familjen....
lite tillbehör....
 ...er tillbehör.....
 ny rundsticka...tänkte prova en som är ledbar....
 Sist men inte minst...reflex coh glittervinyl!!! Nu blir jag så sugen på att fixa nåt i reflexvinylen...cameron står undanpackad ...får vänta tills jag kommer hem...kanske....
Stickade färdigt sockorna...ska bara fästa lite trådar....
Den  här dagen har varit alldeles underbar och jag gjorde den tillsammans med underbara vänner!!!
Nu återstår bara sängen  och lång skön vila tills imorgon bitti....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar