onsdag, december 27, 2017

Idag har vi utökat familjen.,....

...med några fler fiskar... ingen bild tyvärr, dom simmar så väldigt fort så bilderna blir inte så bra 😉😉 
 Äldsta sonen önskade sej kortsockor/tofflor...nu är dom klara och han är jättenöjd. Jag tycker att dom blev jättefina, inte var dom svåra att sticka heller.
 Sen fick jag sitta vid symaskinen, lilla maken och de två större sönerna var på bio...
En little twisted blev det .... kul att sy och dessutom finns det säkert många olika sätt att sy den på ...man kan ju få ihop en hel drös med tröjor om man vill.....
 ..ett par baggypants med ficka.....
 Jag gillade hela setet jättemycket...
 ...en liten detalj på fickan.... man kan göra utan ficka, byta ut mot en avvikande färg...ja, bara fantasin sätter gränser....
 Supernöjd är jag .
Den här har legat utklippt ett tag...tyget köptes för ganska länge sedan.
 Då visste jag inte vad det skulle bli... sen klippte jag ut en pyjamas...men  mitt i flytt och packning så blev den liggande...
Nu har jag fått lite "plats" att sy på så då blev den nästan klar...nu ska det  sättas knappar...

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar