onsdag, februari 28, 2018

Nu tror jag den är klar....

...10 maskors filten....
 Lite snöpligt är det nog....det fattades grönt garn  till 10 maskor i 4 varv....då fick jag ta en annan mycket mörkare grön och sticka dom sista varven...jo visst hade jag kunnat fortsätta med den "nya" gröna...men risken var stor att den inte heller skulle räcka speciellt långt och då blir jag ju tvungen att lägga in ytterligare  gröna färger...om jag nu har restgarn till det..... 
Ja, så då bestämde jag att NU är den KLAR!!!
Får då börja på en ny stickning....visserlige har jag dominostickningen som liugger och väntar ..... men Jonas behöver vantar så jag började med hans "Smaug" vantar av jennypenny. Garnet arwetta är för mej en ny bekantskap.... 
Ska bli spännande att känna och se hur det blir.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar