söndag, mars 04, 2018

Nu hade vi sdär trevligt igen.....

...med våra symskiner....
 Tror bestämt att vi gillar att hålla på....
 ...med knappar, trådar, tyger, blippa hit och en svordom dit...hur gör man ???? Men innan dagen var slut så har vi övat på att läsa instruktion och göra som det står och även som det inte står... Vi sytt "flytande" sömmar med vingnålen och använt tvillingnål i olika broderi, haft tjockare tråd både här och där...eller hur var det nu???? 
Måste nog läsa instruktionerna igen och sortera ut alla begrepp....när man sover så jobbar väl hjärnan och rensar bort sånt som inte skulle vara med, hoppas jag
Så när jag vaknar i morgonbitti så vet jag precis vad jag gjorde idag 😜😂😂😉
...eller inte....
 Hjärta med cutworknålar....
 ...allt jag provade på...
...det fanns lite till men man kan ju inte hinna allt....
 ...fransbroderi....
 applikation och text....
 ...maskinsömmar med tvillingnål.....
 ...broderi med tvillingnål....
...en liten miss med tråden...
....men ett broderi med lite tjockare undertråd....
Tack alla som var med och tack till Helena som höll i kursen....
En kul helg med likasinnade, vi gör väl om det igen!!!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar