söndag, oktober 07, 2018

Vilken härlig söndag!!!!

Lilla barnbarnet med sina föräldrar kom och bjöd på frukost. Så mysigt, färska frallor, juice, pålägg och så fixade jag kaffe och kokte ägg. 
Fler såna här söndagar kan jag tänka mej.💖💖💖
 Jag fick massor av energi av detta besök. Det blev lite sömnad.....reflex på koftans/ jackan bakstycke....
 
...jag klippte och sydde jackan efter Hallonssmulas baggydress....
ryggsidan..... 
 
..framifrån....
Den är flossad på insidan så den blir nog varm och gosig i höstrusket.
 Sen blev det en tunika till mej ...ett mönster som jag ritade på en kurs, efter mina egna mått.....Jag har sytt klänningar/ tunkor under sommaren , nu känns det som om jag behöver lite längre ärm och kortare tunika..... Fickan har jag flyttat upp en aning ...får se hur det känns...kanhända det blir vfler av denna.
 En liten present...ska ges bort inom kort...(jag berättar senare vad det ska föreställa)....
 Barnbarnets socor är fästarklara.....
..och nya påbörjade...detta kan bli lite toffelaktiga sockor...får se hur det utvecklar sej.
Och jag fick en present idag. 
En väska som min systerdotter Jenny har sytt. Den är sååå läcker!!
Tack Jenny för väskan 💖💖💖

Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar