söndag, december 16, 2018

Det blev lite sömnad.....

...idag oxå.....
 En tjockare tröja med ett vinyltryck på....jag ville gärna prova den "nya" vinylen som jag beställde när jag var på kurs i höstas. Den är regnbågsfärgad eller om man vill oljefärgad....väldigt tunn och smidig att jobba med ...dvs rensa...
Jag gillade även mönstret i snöstjärnan.
 Sen blev det ett par tights....
 ...som passar till både  tröjan och.....
 ...peplum toppen....
Nu hoppas jag bara att lilla barnbarnet gillar det 💖💖💖
 Sydde ihop min tunika som jag klippte ut för ett tag sedan....
Nu har jag ytterligare en .....😉😉😉
Mina julvantar .....jag har missat 2 varv på ena vanten ...det grämer mej väldigt mycket.....Men jag tänker INTE repa upp dom..... dels tror jag inte att jag kommer att märka det så mycket även om jag vet var felet är....dessutom är det väldigt knöligt att repa i detta garnet...det liksom "hakar" fast sej i sej själv och bli ett rackarns trassel...det är ju ett ullgarn som är löst spunnet ....

Om jag gör ett par vartar till så vet jag var felet är och kan således försöka göra RÄTT....


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar