onsdag, september 02, 2020

Jag bara älskar.....

...att få paket i brevlådan.....
Visserligen får jag betala själv men jag får vad jag villhöver då.
...lite knappar
..från knappshoppen, behövs väldigt ofta i koftor, tröjor mm....

Paket från Bibbis textil.....

...även därifrån lite knappar...men vanliga att sy fast, kul att använda som dekoration....
Blixtlås till jackor kan oxå behövas.....man vet aldrig vad jag blir sugen på att sy...

Ikväll blev det lite sytt.....det var ett tag sedan jag hade lust med sömnaden....förutom lagning då förstås.....men ikväll har jag sytt ett par kortbyxor....efter ett mönster jag beställde för ett tag sedan. Tyget enl mönster ska vara "fast"...me njag har anvät mej av flossad trikå, dvs lite ulligare på baksidan än vanlig jersey. 
Nu skulle jag bara vilja sy en häftig tröja till den ....får väl kolla bland mönsterna och se vad jag hittar.....kan ju alltid fråga lilla barnbarnet vad hon är sugen på.....
Jag måste nog fixa ett par tunna strumpbyxor till henne oxå (om hon inte har några förstås) det är ju lite kyligare nu så man kanske inte ska går barbent längre....

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar