lördag, oktober 17, 2020

En vecka som innehållit lite .....

...lite av varje...tex en semestertripp.
Lite sömnad har det blivit i veckan....en tröja till mej . Mönstret är lite omgjort efter mina mått så efter några prov är jag äntligen i "hamn"...

...kragen med en liten snodd....

..och baksidan.... här har jag använt upp och nästan gjort slut på fjärilstyget...
Om jag ska köpa nytt måste jag sy upp ite av det som finns....
En Diezel som är sugen på att åka iväg....

..och visst hade vi mysigt när vi tog en liten semestertripp....

Vad säger man om detta... här kan han passa "sin" gata.....
Och var finns denna gata????
I Vimmerby förstås.
Och där har vi besökt SyIngrid och det blev visst lite inhandlat där....
En ny overlock....

..och lilla maken köpte mer tyg till kallingar....


..och lite ringar till kläder .....
En härligt lite tripp för både 2 och 4 benta.

Vi har även hunnit med lite andra utflykter.... 

..på vär till Lindbacke för en medhavd fika....

..och här luktade det minnsann väldigt gott sa Diezel..om ni undrar så är det kossorna som doftar, dom hade gjort stora högar som Diezel tog smakbitar av....
Måttligt mysigt om man så säger....

Stora enar men massor av bär på....

En fika smakar alltid så gott ...

Idag lördag blev det lite tid i syrummet, måste ju bara få prova min "nya" OL...den funkade alldeles utmärkt!
Och lilla maken har ju beställ fler par kallingar av Mamma Mu tyget så det är bara att klippa och sy...

Lilla barnbarnet har varit och hälsat på idag, suttit med mej i syrummet och frågat vad jag gör...underbart med vetgiriga små människor. 
Hon tycker att jag ska lägga farfars kallingar åt sidan och sy nåt till henne istället....
Enligt henne själv behöver hon en tröja med Elsa, Anna, och reten av gänget i Frost på...det kan jag nog inte fixa idag säger jag...
Hon är lite förnuftig när hon svarar att hon kan vänta med det, men nåt tyg har jag väl....

Hon får kolla lite och bestämmer att detta tyget som är rosa och lite Zebra på blir bra. 
Vad ska jag sy då frågar jag ...en klänning svarar hon....

Ja, vad säger man .... underbara unge, hon får gärna sitta med mej fler gånger i syrummet...ho leker med lite tygbitar och låtsas att hon syr...snart nog är hon så stor att hon kan prova med nån av mina maskiner.... men naturligtvis kommer jag att sitta bredvid och hjälpa henne på bästa sätt och vis.
Nästa generation syintresserad??? Jag hoppas det !!!

Kram













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar