söndag, januari 24, 2021

När dagarna springer iväg....

....kan de bli fler bilder än det brukar....
Vi hade ju lite snö under några dagar... 
...väldigt mysigt sa Diezel....

Men om det försvinner då....finns det mer där borta  då Matte ??

Åhh det är så gott...kallt .....blött....skönt att rulla sig i...Diezel älskade verkligen detta väder.

Diezel har full koll!!!! 
Kommer det nån...eller ...
......är det bara husse som kommer hem....då behöver jag ju inte vakta min matte så mycket....
Diezel fick följa med på en "sykväll"...lag om roligt tycker ah...Diezel fick ett ben av husets ägare...det tog exakt 9 minuter ...sen var det benet slut!!
Det bästa med "sykvällen" enligt Diezel var promenaden dit och hem.
Lördags mys med husse
Kommit igång lite med Cameon igen...
Gjorde en  t-shirt som är lite "jag"...
Har provat lite sublimering oxå...men här måste tränas mer...
Mina fina....
...arbetskamrater får utstå en hel del...men jag tror dom är glada, nu kan vi fika ur egna muggar och den som inte diskar sin.....
får dricka "gammalt" kaffe/the.

Jodå, visst hinner man äta emellanåt oxå....en mysfredag med lilla maken i hemmets lugna vrå.

Det har blivit ett par herrvantar i två trådigt ullgarn... 1 grå tråd och 1 grön (egenfärgad) tråd. 

Mitt älskade lilla barnbarn...är så förtjust i dessa små hjältar...  säger till farmor att hon har ingen egen mugg...med figurerna på.....

Vad är väl jag för en farmor om jag inte faller för lilla prinsessan och fixar en till henne.

Hon önskade sej  en klänning oxå...men nu hade jag ingen sån hemma, en liten t-shirt , som är sublimerbar, köpte jag när jag var hos DLRS och handlade....
Men hallå...klart jag måste få prova fast jag vet att det inte är rätt tyg.....
Jag pressade ett motiv på en tygbit som precis räckte till en klänning.....

...pressade hennes namn på insidan av bakstycket.....

...och sydde klänningen...
Jag kan säga att hon blev glad når hon kom och hälsade på idag....det värmer en farmors hjärta.
Efter en lång skön skogspromenad med barnbarn, barn, make och Diezel är man rätt trött, nu kommer en ny vecka med allt vad det innebär.... 
På jobbet byter vi arbetsrum, vi gör det var 8:de vecka för att vi som personal ska orka utan att kropp och själ blir överansträngt, även våra klienter behöver lite "nytt" omkring sej för att inte ledsna på sina arbetsuppgifter.  
Så med andra ord är det nästan som vanligt, ha det så bra där ute, var rädda om varandra , tvätta händerna ofta, håll dej hemma om du är minsta lilla förkyld, så hörs vi snart igen (om du orkar läsa min blogg)

Kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar