torsdag, november 04, 2021

Ja, nu blev det lite ....

...sådär långt emellan igen....
Nåja, jag skulle leta efter mina "gamla" bambustickor, en arbetskamrat ville prova att sticka med sådana för hon tyckte att det bara gled på metallstickor.
Och vad hittar man i sina gömmor då????
Lite dockkläder som bara var ätt sy ihop, fästa trådar och fixa knäppningen i....
En tröja....
..en poncho....
..och en lite mössa till.
När vi var och hälsade på lilla barnbarnet så  fick hon dom till en av sina dockor.
Jag har broderat lite.....dax för en julhandduk kanske....
En lite beställning lyckades jag få till oxå¨.

Om bara dygnet kunde ha ett par timmar till mellan klocka 18:00 och 22:00 så skulle jag bli jätteglad. Vad jag skulle hinna mycket då....gosa extra mycket med vovvsen, sy lite, gå en långrunda innan sängdax....men nu blir det inte så, utan här är det gos med vovvsen, virka lite och promenad med vovvsen innan sängdax. 
Sy får jag göra i helgen....

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar