fredag, november 03, 2023

Oj vad tiden gick fort.....

....redan november!!
Om Ă€n tidigt i november 😉
NĂ„vĂ€l ...det har ju hĂ€nt lite, Ă€ldsta sonen med familj skulle pĂ„  namngivning och behövde en lite present. Vad Ă€r vĂ€l bĂ€ttre Ă€n att fĂ„ en egen handduk. Sagt och gjort "mamma" fixar namnet.
Mitt yngsta barnbarn behövde oxĂ„ en egen handduk...farmor fixar!💖
NĂ€r jag frĂ„gade mitt Ă€ldsta barnbarn om jag kunde fĂ„ sticka en tröja til henne blev svaret ja och sen diskuterade vi vilka fĂ€rger hon ville ha. Mycket fint resultat skulle jag sĂ€ga...( och ja, jag Ă€r partisk) 
SvĂ€rmor fyllde Ă„r nĂ€rmare bestĂ€mt 80 Ă„r. Maken och ena svĂ€rdottern diskuterade fram vilka fĂ€rger som vĂ€skan skulle sys i. 
Resultatet blev kanon och jag gillade verkligen att sy modellen, en acaia crossbodybag frĂ„n bagstockdesign. 
Allt material kommer frÄn Hadynson Creative.

Det blev en lite plÄnbok oxÄ, 2 $ wallet frÄn sallie tomato.
En stickad kofta i kashmir till mellanstora barnbarnet 
 (jag har  3 barnbarn som Ă€r sĂ„ underbart fantastiska) 
💖💙💙

Yngsta barnbarnet fick en baggydress med mumin pÄ ryggen....

..och mellan barnbarnet fickj en baggydress med nalle puh motiv.....
och en lite babblartröja....efter ett "litet" inköp pĂ„ syfestivalken i Älvsjö dĂ€r jag hittade mĂ„nga roliga tyger.
Äntligen fick min vĂ€ska ringar  och axelrem...det tog lite tid att göra det sista.....men nu Ă€r den klar Sequoia heter vĂ€skan...den finns omnĂ€mnd i tidigare inlĂ€gg.
Stickade sockor har jag hunnit med oxÄ.....
...2 par....



Nu sĂ„ har jag kanske hunnit kapp.....😉😉
NÄja, man ska bara göra roliga saker nÀr det Àr roligt .....annars fÄr det vara.

Kram 

1 kommentar:

  1. Ojojoj vad du Àr kreativ. Du gör verkligen sÄ fina grejer och du verkar kunna alla kreativa tekniker. Heja dig !!! Kram Eva

    SvaraRadera