måndag, juli 11, 2011

En liten tripp...

..till Söderköping och smultronstället skulle det bli idag....
 På färjan över såg vi denna lilla söta husvagn efter en ford mustang...läckert!!
 Sen blev det glass i stora lass.... Jonas glass med dinosaurie i.....
 Philips glas med kort och tärning.....
 Mats glass ryker som bara den..
 ..och min var bara sååå GOD!!! Alla glassar blev succé som vanligt! Sen blev det en promenad för att kolla så allt finns kvar som det ska....
 och så blev jag tvungen att fotografera det här huset...byggt av silotorn...det ska byggas sånt även hos oss i Nyköping..."vem vill bo i runda rummet"???!! Det kan nog bli ganska häftigt men jag vill inte flytta dit.
 Nu har jag då handlat lite tråd (av Katta förstås) så jag kunde göra färdigt loggorna.... Och när vi ändå var ute och åkte så körde vi in en sväng i Norrköping till husqvarna tygen o symaskinenr..då hittade jag lite trådar till ..som jag saknade....
Och när jag ändå höll på som bäst stickade jag lite medans maskinen sydde..."dubbelarbetande" på semestern???? Nejdå, idag passade det att sy och sticka, imorgon får vi se vad vi hittar på...

Kram

7 kommentarer:

  1. Vilka glassar !!!Måste stanna där någon gång när vi kör förbi. En ombyggd silo ...det var något. Undrar om arkitekterna häromkring har sett sådana hus. I Kalmar har man byggt lägenheter i det gamla vattentornet. Där är inga raka väggar heller. Ha en fortsatt skön semester. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka glassar! Wow! Riktiga konstverk och goda dessutom?!

    Om jag fick välja skulle jag bo i det lilla huset överst på silon. Annars finns det också i Göteborg minst två vattentorn som blivit lägenheter fast betydligt mindre charmigt genomfört än i Kalmar.

    SvaraRadera
  3. Oj vilka glassar ni åt. ônskar jag kunde äta det, men magen tål det inte. Husvagnen kunde jag tänkt mig, lagom stor att ha med sig. Vad flitigt du stickar i sommarvärmen.

    SvaraRadera
  4. Ojojoj vilka glassar. Sitter här och blir jätte gosig på glass.
    Kram Hoffmansdeisgn

    SvaraRadera
  5. Tjusiga glassar, men sorry jag blir nog ingen kund eftersom jag inte är någon större glassfantast...snygga loggorna blir och jisses vad du ligger i ;-)

    SvaraRadera