söndag, juli 10, 2011

Idag blev det en dag vid symaskinen.

Och det blev riktigt kul.....när jag väl kommer igång  med sömnaden då vill jag fortsätta och sy, sy, sy...
 ..men den bruna färgen tog slut ( hade visst glömt att handla ny) men den räckte till en tröja iallafall...
Jonas tröja är nu färdig och han är så stolt över den. Jag mejlade till Katta, hon brukar alltid ha lite tråd hemma...och det hade hon, så efter att vi grillat och ätit mat tillsammans med "gästande" skogen, blev det en biltur till "Kattas" och tråden. Det är tur att det är nån som har "söndagsöppet" när jag har behov!!.
Imorgon börjar semestern för lilla "gubben" oxå ..... då ska vi nog åka till söderköping för lite glass...och kanske kolla om det finns nåt annat roligt att titta på...klart att det gör (vi har varit där förut). Nu blir det sängen och "boken" om jag ska orka upp imorgon...

Kram

1 kommentar:

  1. Idag är det lite mulet och inte så jättevarmt hos oss så då kanske symaskinen kommer fram en stund. Säger som du att det är svårt att sluta när man väl börjat...Häftig tröja!

    SvaraRadera