söndag, januari 19, 2014

Ibland går det bra ....ibland...

..går det bra men man är inte nöjd...
 Nu blev det itne 2 par vantar av det som blev fel...inte än iallafall. Det "längsta" och enl mönstret rätt stickad är klart...men väldigt långa blev dom...från tummen och upp.
 Då bestämde jag mej för att slänga dom i tvättmaskinen, det stod handtvätt 30 grader så jag bestämde mej för fintvätt 30 grader....det hände egentligen ingenting i maskinen...då blev det en ny tvätt och fintvätt 40 grader...då hände det att vantarna blev lite luddiga, aningens  hoptovade men inte som jag ville... Ja, ena paret blev klart iallafall.
Började på nya vantar... tänkte använda Rauma finullen som jag har ligger i en låda....den bruna tog precis slut, den räckte lagom till första delen av vanten. Nu tar jag nästa färg.....får vi se hur det blir.... 
Spänning... 
( jag vet att det kommer ett par nystan grå bottenfärg i postlådan vilken dag som helst, resten  av färgerna och garnet finns i lådan)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar