söndag, maj 10, 2009

Sköna söndag.........?

Idag blev det ganska mycket gjort, Jonas och jag gick till skogen för att leta efter stenar. Ja, såna stenar som man kan lägga i rabatten runt blommor och så. Vi hittade faktiskt en hel del. Det blev lite tungt att frakta hem dom så vi fick gå flera gånger.

Sen hämtade vi lite singel oxå som vi skulle lägga under några av stenarna. och sedan en stor , tung kruka ovan på.
Sen blev det som vanligt, lite simskola. Det går framåt för Holgersson junior. Han tycker att han är så duktig nu att han har börjat fuska. Han går på botten och simmar bara med händerna. Han avslutade med att simma i stora bassängen, däe var han tvungen att använda HELA kroppen utan fusk.



Efter lite mat blev det tiill att ta fram skruvmejsel, skiftnyckel och ett glatt humör. Albin och jag skulle bygga ihop en grill!!!!! Vilket plock......smidigare om de kommer ihopmonterade.


Här är det färdigt, det var inte det lättaste man gjort. Visserligen är jag en j....vel på att fixa ihop grejer men när det inte finns nån bra bild eller en följsam beskrivning ( ikea är bättre) så får man "köra på känn". Hur som helst nu väntar vi på bra väder och ljumma kvällar så vi kan tända grillen.

Nu är det dax för sängen och min bok, "flickan som lekte med elden". Väldigt spännande, den är snart slut och då får jag börja på nästa.......


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar